آخرین رویدادها

اخبار بین الملل

بزرگداشت شهدای ادیان الهی

به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس مراسم بزرگداشت شهدای ادیان الهی و تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در کمیته ملی المپیک روز سه شنبه 3 مهرماه 1403 از ساعت 18 با حضور جناب آقایان: دکتر احمد دنیامالی وزیر محترم ورزش و جوانان، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر سید مناف هاشمی دبیرکل، دکتر نصرالله سجادی، غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک، دکتر گودرزی وزیر اسبق ورزش و جوانان، برخی از اعضای هیئت اجرایی و روسای فدراسیون‌ها، معاونین، مشاوران، مدیران، اعضای کمیسیون ها، عباسعلی رضایی مدیر کل بنیاد شهید تهران، میر مهدی جلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، روحانیون عالیقدر ادیان، نمایندگان مجلس و جمعی از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور همچون منصور برزگر، تیمور غیاثی، حسین رضازاده، سجاد گنج زاده، محمد بیداریان و مسئولان کشوری و لشگری برگزار شد.

در ابتدا هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو ضمن خیر مقدم به میهمانان و تقدیر از برگزاری چنین مراسمی بر نقش ارزشمند شهدای دفاع مقدس تاکید و عنوان داشت امروز هر چه داریم به برکت خون شهداست و ملت بزرگ ایران و بخصوص جامعه ورزش کشور همواره قدردان این عزیزان و خانواده های معظم شهدا  خواهند بود.  در ادامه اسقف بنیامین، صوفیا جاقار بکیان، فرشاد فرهی فر و دکتر سامیح به ترتیب  نمایندگان آشوریان، ارامنه، زرتشتیان و کلیمیان ضمن خیرمقدم به خانواده شهدای ورزشکار ادیان الهی و قدردانی از کمیته ملی المپیک در برگزاری چنین مراسمی دقایقی در خصوص قهرمانان شهدای ادیان خود  سخنرانی و مطالب ارزشمندی را عنوان داشتند. سپس  از کتاب "در خط مقدم" نخستین اثر از مجموعه تاریخ شفاهی ورزش در دفاع مقدس به قلم و مجری طرح سید احمد سید باقری، با حضور حسین رضازاده و منصور برزگر رونمایی شد. همچنین  امیر دریادار شهرام  ایرانی از رشادت های شهدای قهرمان  ادیان الهی در هشت سال دفاع مقدس  سخن گفت و افزود: این قهرمانان از خاک میهن عزیزمان بدون توجه به دین و مسلک دفاع کردند و به برکت خون  این عزیزان و خون دلاور مردان در هشت سال دفاع مقدس ذره ای از آب و خاک کشورمان آسیب ندید تا دشمنان بدانند فرزندان ایران زمین هر آن از کیش و آیینی برای دفاع از کشورعزیزشان آماده اند. در ادامه دکتر احمد دنیا مالی  وزیر ورزش و ‌جوانان  ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم خاص و تقدیر از برگزاری این مراسم و  تقارن آن با هفته دفاع مقدس از خانواده های شهدای ادیان الهی حاضر در این مراسم تقدیر و با ذکر تعداد شهدای سایر ادیان، آمار این شهدا را قابل ملاحظه ارزیابی کرد . وزیر ورزش و جوانان ضمن تسلیت حادثه دلخراش معدن در طبس  بر جایگاه ارزشمند شهدا و خانواده هایشان تاکید و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها و تقدیر از خانواده های آنها را یک وظیفه مهم دانست و  ابراز امیدواری کرد تا  این مراسم در سالهای آینده نیز ادامه داشته  باشد . در ادامه کلیپی از معرفی شهدای ادیان الهی و بیان خاطرات خانواده های معززشان پخش و در خاتمه از خانواده های  زوریک مرادی مسیح، رستم آذرپاد، هراچ هاکوپیان ، ورز باغومیان ، ادیک نرسیسیان ، وازگن آدامیان ، اویشو بدال داود ، ادموند موسیسیان قزلچه ، روبرت لازار ، ژوزف شاهینیان ، واهیک باغداساریان ، واطان آقاخانیان ، هراچ هامپارسونیانس ، هنریت هارطونیان ، آلفرد گبری ، آرمن مسیحی ادسیان ، آلفرد سرکیزاردوشاهی ، یرمی یعقوب ، آلن آبکار شاه نظری ، سردار آولنسیان  شهدای ورزشکار ادیان الهی زرتشتیان،ارامنه،کلیمیان و آشوریان تجلیل و تقدیر به عمل آمد .

 

 تصاویری از مراسم فوق در ذیل آمده است:

 

خواندن 31 دفعه آخرین ویرایش در یکشنبه, 08 مهر 1403 ساعت 13:01
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
محتوای بیشتر در این بخش: « ماه شکفتن ها گرامی باد

انجمن آشوریان تهران

یکی از مهم­ترین آداب اجتماعی آشوریان ایران، چنین بوده که هرگاه جمعیت آنان در شهری روی به فزونی نهاده است، آنان به تاسیس انجمن­های ملی و فرهنگی و اجتماعی مبادرت نموده اند. به همین جهت بود که در سال 1898، پس از مهاجرت عده­ ی کثیری از جوانان آشوری-کلدانی ساکن سلماس به تهران و استخدام در وزارتخانه ­ها و ادارات دولتی، بنیان اولیه­ ی انجمن آشوریان تهران گذارده شد.

شبکه های اجتماعی

t logo 

insta

ارتباط با ما

ایران-تهران-انتهای خیابان آیت الله کاشانی غربی شهر زیبا خیابان شهید آلفرد سرگیز اردوشاهی جنب مجتمع قضایی مفتح پلاک 6 -کد پستی 1474997751

ایمیل: .

تلفن: 44312777

فکس: 44312886

flaq

جستجو